Cassinis senaste och Ares raketer

Hej!
Armen gör fortfarande ont och jag längtar tills den är starkare så att jag kan lägga undan mitellan. Men just nu är den svag, och fastän att jag sa att jag vill ta en bloggpaus så lägger jag upp en bild istället. Vill att ni ska se den + jag slipper skriva mycket när det är en bild istället. Bilden har i alla fall sonden Cassini tagit och den togs för ungefär 1 månad sen. Absolutely beautiful!



From left to right in this image are Epimetheus (113 kilometers, or 70 miles across), Janus (179 kilometers, or 111 miles across), Prometheus (86 kilometers, or 53 miles across) and Atlas (30 kilometers, or 19 miles across).This view looks toward the northern, sunlit side of the rings from just above the ringplane.
NASA har även testat sina senaste raketer, raketer som kommer att bära Ares 1 rymdraketer. Ares 1 raketerna ska ersätta dagens rymdfärjor som ni kanske här läst här. Sök Ares på min blogg så finner ni mer info.
Testskjutningen gick bra som ni ser. Nu längtar man bara till år 2014 då dessa kommer att användas!




Kommentarer
Henrik

Coooooool!

2010-09-12 11:32:45
URL: http://henkeliduu.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: