Mot varmare breddgrader


Ledsen för att jag inte har uppdaterat. Har varit upptagen med massa saker. Skulle även till observatoriet och astrofotografera, men det har varit mulet varje dag nu. Får väl ta det när jag är hemma igen.
Imorgon reser jag till Turkiet, och är tillbaka om en månad! Kommer att bli ett av dem bästa åren där tror jag ;). Ska bland annat till Ankaras universitet och besöka deras observatorium. Tur att man har kontakter i Turkiet också! Undrar hur deras guider går till, men även om det är en stor skillnad mellan Ankaras och Göteborgs stjärnhimmel. Tror inte det, eftersom att det finns mer gatuljus där än här. I byn, där jag kommer att spendera mycket tid, finns det nästan inga störande lyktstolpar osv. Där kan jag se Vintergatan! Kommer att ta massa bilder!

Med detta sagt önskar jag er alla en trevlig sommar!

Kommentarer
Johannes

Trevlig resa! :)

2010-06-22 15:23:14
Tomo

Wow jag älskar astronomi! Så gillar din blogg mycket :)

2010-07-07 00:40:50
URL: http://tomohomo.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: