Net on net får tummen ner!

Hej alla!
Idag fick jag äntligen min dator, och jag var väldigt glad över det. Net on net gav mig ingen lånedator, så jag fick klara  mig utan en i över 1 månad.
När jag läste pappret som låg i kartongen såg jag att det stod system recovery, och fick panik. Jag höll tummarna och upprepade samma mening flera gånger: Säg att dom inte har formaterat om datorn.
Och det hade dom gjort! Jag hade inte sagt det till Net on net, och kundservice hade inte frågat om lov. Det är deras skyldighet att fråga kunden om kunden har något viktigt i datorn, som kan behövas sparas på en extern hårddisk eller usb. Men jag fick ingen sådan fråga, jag ville bara få mina högtalare utbytta.
Nu är exakt ALLT borta, och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Det fanns MÅNGA viktiga filer i datorn, nu är allt borta! Jag ringde till Net on nets chef och klagade. Men han var positiv och såg inte detta som ett problem. Inte skulle dom ersätta något. Jag trodde inte mina öron!
Så jag besökte  ett par personer, och nu vet jag exakt vad jag ska göra. Net on net ska inte komma undan!
Därför måste jag säga att det inte kommer att bli något bloggande på länge. Datorn ska skickas tillbaka till Göteborg och Net on net ska försöka att se om det går att rädda något. Hmm, lycka till!
I alla fall, jag tycker att det här är otroligt tråkigt. Jag hade en känsla av att något som detta skulle hända. Nu är alla mina Christer Fuglesang bilder borta, och mycket mer! TACK säger jag bara!

Verkar som om bloggen kommer att få lida lite till. Har inget val!
Ha det så bra alla!

// Assi




Kommentarer
Stefan

Hej Assiye!



Bra att veta är kanske att du själv, om du vill, kan försöka återskapa raderade filer. Exempelvis fungerar Pandora Recovery riktigt bra, och gratis är programmet också:

http://download.cnet.com/Pandora-Recovery/3000-2094_4-10694796.html?tag=mncol



Hoppas att det löser sig för dig, oavsett hur du gör! Tråkigt när du inte bloggar. :/



/Stefan

2010-01-29 11:04:15
Tobias

Bra att veta att man aldrig ska lämna in sin dator till dem. Dock är det fullt möjligt att återställa filer från formaterade datorer. CIA formaterar sina hårddiskar sju gånger för att få bort allt. Så ge inte upp hoppet än.

2010-01-31 13:54:43
URL: http://www.dokum.se
Tobias

...och glöm inte att ta backups nästa gång. :)

2010-01-31 13:55:57
URL: http://www.dokum.se
Anonym

Hej! :) Jag studerar på Balderskolan i Skellefteå och undrar om jag skulle kunna få låna några bilder från din hemsida till ett projektarbete om Jorden?



Fin blogg förresten! :)

2010-02-02 11:28:31
URL: http://elinstownih.blogg.se/
Christofer

Har aldrig tidigare haft något med dessa att göra och efter detta kommer jag definitivt inte att ha något med dem att göra i fortsättningen heller!



Det är tur i oturen att du har en del "sparat" här på Astrobloggen iaf!

2010-02-03 07:58:06
URL: http://spaceflashnews.blogspot.com/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: