Idag är det fredag!


Black eyed peas nya musikvideo är mycket rymdinspirerat. En av medlemmerna befinner sig på en av Jupiters månar, undrar vilken. Tror ni att det är fullt möjligt att använda radar där?
Videon är väl ganska bra, men scenen då en bandmedlem befinner sig vid solen är endå inte den bästa. Man hade inte överlevt om man hade varit så nära!

Förövrigt har jag köpt en ny dator, så detta blir min tredje dator (nördigt). Denna gången blev det en rosa mini-laptop som man kan ha med överallt. Nu återstår det att se vad Net on net gör med min laptop. Håller tummarna på att det går att återställa allt, för jag hade mycket som var viktigt i den datorn. Nästa gång blir det att överföra filerna till en extern hårddisk! Hur skulle jag veta att hela datorn skulle formateras? Jag ville som sagt få högtalarna utbytta. Aja, återstår att se...

Trevlig fredag alla!

Kommentarer
Charlotte-Rymdkanalen

Nej han hade ju verkligen inte överlevt... men det var verkligen en rymdinspirerad video. Kul!



Skojsig fredag på dig!

2010-02-05 16:18:06
URL: http://www.rymdkanalen.se
Robert Cumming

Den där var faktiskt kul. (Bättre än låten om du frågar mig.)

Radar funkar väl även på Jupitermånar, kanske inte just Io, tänker jag, men nu snackar vi väl, jag vet inte, Ganymedes? Man borde kunna räkna ut från hur stor Jupiter och ringarna ser ut på himlen.

Å andra sidan är det lite väl mycket nebulosor på himlen för att det ens ska vara vårt solsystem, samma gäller sandplaneten.

Och stjärnan som Taboo svävar över kan förresten inte vara solen, den verkar alldeles för liten. En röd dvärg kanske?

2010-02-06 10:09:46
URL: http://popast.nu
assi

Håller faktiskt med, låten är inte alls så bra ^^

Tror du att dom ens tänkte på det när dom skapade videon? Att använda en röd dvärg istället? Hmm..

2010-02-11 11:21:04
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: