Till er som vill se rymdstationen.

Good morning!
Tänkte börja dagen med att uppdatera bloggen, som jag sällan uppdaterar. Studierna och andra saker tar all min tid.

För er som aldrig har sett ISS färdas över himlen, nu har ni chansen att se den. Färjan Endeavour tillsammans med dess besättning är också på plats, så nu går det att se två saker av det goda (färja+rymdstation). Jag kommer ihåg när jag väntade med observatoriets Meade teleskop på att ISS skulle dyka upp, och det var häftigt att se ISS med ett teleskop. Dock gick det väldigt snabbt, men det gick att urskilja några konturer.
ISS färdas över himlen vart 92:a timme och syns som en ljusstark stjärna. Den går att se i ungefär 1 minut, sen hamnar den i jordens skugga. 
Besök ESA's ISS: where is it now och knappa in din stad. Har du tur så kan du se den! Vi här i Luleå har otur nog att inte se ISS, men dom i Stockholm kan se den. Bor du längre söder ut så är chanserna ännu större.


Kommentarer
Jonna

Kan inte di berätta mer om dig?? Vore roligt att veta mer om personen som driver denna underbara bloggen. familj intressen mm kram

2010-02-11 14:28:52
assi

*Hej!

Tack för att du gillar bloggen! Jo, det kan jag göra :). Får bli ett inlägg så fort jag hinner *

2010-02-16 09:52:48
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: