Mimas.

Hej alla!
Tänkte bara slänga upp ett par bilder innan jag börjar plugga. NetonNet har fortfarande min dator, vad tror ni att dom gör med den?  Nu har jag inte haft den i 3 månader, något måste vara fel!
Men jag har min rosa minilaptop just nu, och kan nog börja uppdatera oftare.


Saturnus' måne Mimas, även kallad dödsstjärnan. Bilden togs den 13:e februari av Cassini. När Cassini tog den så var den bara 70,600 km från månen. Mimas är min favorit bland alla månar!

Den här bilden är väldig vacker! I bakgrunden ser ni Saturnus! Nedslagskratern syns tydligt, det är kratern som gör den så vacker och intressant (enligt mig).

Och just nu är Mars express på väg mot planeten Mars' måne Phobos.Den 3:e mars är den framme, och då kommer den att vara rekordnära månen, bara 50 km över ytan. Jag ser fram emot alla bilder som den kommer att ta! HÄR kan ni läsa mer om Mars express.


Kommentarer
Kalle-Kallas även för Lingon skalle!

Du är jätte sweet, såg dig i skolan förrigår!! :)

2010-02-28 13:13:25
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: