Träffade någon..

Ett kort inlägg lite snabbt, innan jag börjar med matten ;). När jag var i Kiruna och föreläste så fick jag träffa den här killen, som jag har läst om x antal gånger. Och jag måste erkänna, varje gång jag gjorde det så tänkte jag WOW och samtidigt blev jag lite sur över att astronomi året inte var igång då jag gick på gymnasiet. Jag hade nog försökt att kamma hem priset som han vann.
Han heter Mikael Ingemyr och honom har jag äntligen träffat nu. Hanvann en resa till det Nordiska Optiska Teleskopet och ska använda ett 2,5 meters teleskop för att observera en exoplanet. Teleskopet ligger i La Palma. Han har exoplaneter som projektarbete i gymnasiet. Stort grattis! Som jag sa till dig: är väldigt, väldigt avundsjuk! ;)


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: