Sprickor på Mars' yta.

Åh, när jag läser detta så vill jag att tiden ska flyga iväg och att jag ska ta examen och söka jobb hos ESA.
Man har hittat bevis på att det har funnits vatten på Mars, denna gången har man hittat uttorkade flodbäddar i en krater.

"Evidence suggests that between 4.6 and 3.8 billion years ago, Mars was covered in significant amounts of water. Rain and river water would have collected inside impact crater basins, creating lakes that may have existed for several thousand years before drying out. However, El Maarry believes that, in the northern hemisphere, some of the crater floor polygons could have been formed much more recently."


Sen så vill jag be om ursäkt, för att jag uppdaterar så sällan. Skolan, speciellt matten, tar mycket av min tid. Nej, vi ska inte ens prata om matten. För mycket helt enkelt!
Sen så ska jag åka till Kiruna nästa vecka , till Rymdgymnasiet och föreläsa. Tänk att det var 5 år sedan jag besökte gymnasiet. Tiden bara rinner iväg!
Det är även en astronomi helg i Kiruna, så vi ska observera mycket och besöka Esrange också. Kul, för jag har aldrig varit där. Just nu är jag också med i skolkören. Något som ni inte viste om mig: Jag älskar att sjunga.

Jag går även i en kurs som heter Hotet från himlen, med Sverker Fredriksson. Han var Christer Fuglesangs gamla projekt handledare och nu är han min lärare :)!!  Skriver en uppsats om Apophis och Near earth objects. Hoppas att han är snäll nu och ger mig bra betyg. Det roliga är att han frågade om jag vill undervisa eleverna en dag. Hmm, vet inte riktigt. Får se.

Nä, dags att räkna matte. God natt alla!

Kommentarer
Lifesigns

Sverker är helt klart en av dom bästa lärarna på LTU, att gå på hans föreläsningar brukar vara ett nöje. Men han är samtidigt stenhård på rättning, så räkna med att slita om du vill ha bra betyg. ;)

2009-09-16 15:16:18
URL: http://lifesigns.blogsome.com
Assi

* ja, jag håller med!

Hehe, så han är stenhård med rättningen.Då gäller det för mig att skriva en grym uppsats helt enkelt^^. Förresten, är du fortfarande i LTU? vore kul att se dig innan du reser till USA och NASA Ames (avundsjuk)*

2009-09-18 15:19:27
Lifesigns

Två grymma uppsatser var det när jag läste kursen. :p Har du kommit på ett ämne att skriva om?



Jo, jag är kvar ännu. Kolla mailen så fixar vi det.

2009-09-18 23:50:34
URL: http://lifesigns.blogsome.com
Assi

*Najs. Jo, jag har skrivit om Near earth objects och Apophis. 8 sidig uppsats. får se vad jag får för betyg :)

har checkat mailen och skickat ett svar*

2009-09-20 00:46:32
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: