Saturnus och Observatoriet.

Hej!
Hittade detta fina "bildspel" på Universe Today. Mannen som har skapat denna heter Alan Friedman och är amatörastronom. Det han har gjort är att fotografera Saturnus vid olka tillfällen, från 2004 till 2009 då ringarna är "borta". Grym idé och vist blev det snyggt? Jag känner verkligen för att titta på Saturnus.

Den 5:e September fyller observatoriet 80 år, och jag är inte där! Men ni som är i Göteborg, åk dit! Promenader, tävlingar osv. Och bäst av allt, ni får titta på himlaobjekt, som Jupiter. Ni ska definitivt dit om ni inte har sett Jupiter.
Allt börjar 15.00 och håller på tills det blir mörkt (om jag har förstått rätt.) Maila mig om ni är intresserade , så ska ni få mer info! [email protected]

Angry face


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: