Min krönika

Aaah, det känns bra. Min krönika är med i Populär Astronomi, för 3:e gången! Tack Robert C!
Sen så ska ni hålla ögonen öppna nästa vecka. Har varit i Sthlm 2 ggr. och gjort lite grejer. Nästa vecka avslöjas allt!
Ska bli kul att se vem av er som märker det först. Skriv en kommentar när ni ser vad jag pratar om!
God natt alla. Är trött efter all matte!




Sen till dagens APOD bild som jag verkligen gillar. Den här bilden är den mest högupplösliga bilden av Andromeda galaxen, någonsin! Bilden visar Andromeda i UV ljus, dvs. den har fångat det ultra violetta ljuset som galaxen sänder ut i rymden hela tiden.
Bilden är en mosaik av 330 stycken och tillsammans ger dem en enda detaljerad bild. Överst: Andromeda i synligt ljus. Underst: Andromeda i UV. God natt alla!

 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: