Uppskjutningen live

Good morning alla!

Tänkte bara påminna er om att man kan se NASAs Ares I-X skjutas upp live, klockan 13.00.
Sändningen går att se live på Aftonbladets hemsida, eller på NASAs som vanligt. Det är just dessa raketer som kommer att användas när dagens rymdfärjor pensioneras nära år. Dock kommer NASA att använda Rysslans Sojuz raketer innan dom skjuter upp astronauterna (som kommer att befinna sig i en Orion kapsel) med Ares I-X raketerna istället (tidigast år 2014). Christer Fuglesang sa det när jag intervjuade honom. Så missa inte detta!

Länkar:
Aftonbladets artikel, NASAs skriver om Ares  och Uppskjutningen live på NASA.gov


Redo och klar. Ser ut att vara Go. Hoppas att vädret
inte förhindrar uppskjutningen.

Update: Ingen uppskjutning tack vare Floridas väder. Det kom inte som en chock. Nästa uppskjutning blir imorgon.

Kommentarer
Henrik

Fan va nice!!!



Hoppas mattetentan gick vägen förresten.

2009-10-27 13:28:24
Assi

*Oja.Tråkigt att det blev inställt. Stackars dom som betalade för att se uppskjutningen.

Jag skrev ingen tenta:( Jag var helt enkelt inte redo, så det blir tenta i december istället

*

2009-10-27 20:30:25
Henrik

Okej, du satsar på en femma antar jag ;)

2009-10-28 23:44:32
Sandra

Hej, jag gör ett grupparbete i skolan och det är om man kan leva på planeten mars. Jag undrar om du kan något om det eller vet någon bra sida? Tack!

2009-10-29 16:21:09
URL: http://sandries.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: