Gissa stjärnbild.

Hejsan!

Som ni säkert har märkt så älskar jag konspirationsteorier, speciellt när dom handlar om astronomi. Så jag har bestämt mig för att skriva ett inlägg om en ny konspirationsteori varje fredag, bara för att det är så skoj!
Jag vet även att det finns ni som tycker jag jag trycker ner folk när jag skriver sådana inlägg. Men finns det ingen sanning i teorin, så finns det inget gott att säga om teorin, eller om personerna bakom teorin. Sorry, så är det. 

Nu till en liten gissningslek som jag också tänker starta. Jag kommer då och då ge er en historia och lite fakta om en stjärnbild, och ni ska gissa vilken det är. Detta gör jag eftersom att jag vill att så många som möjligt lär sig hur stjärnbilderna ser ut. Så om en astronom säger "Du kan hitta Andromedagalaxen i stjärnbilden Andromeda", så ska ni veta hur Andromeda ser ut. Hm, undrar hur det här ska gå. Låt oss starta...

Stjärnbild #1.

Stjärnbilden ligger väldigt högt upp på himlen just nu.

Tänk på en bokstav i alfabetet när ni ser den.

Enligt den grekiska mytologin var just *blank* moder år Andromeda.

*Blank* är en stjärnbild i norra stjärnhimlen.

Tänk Skåne..

Så vad säger ni, vilken stjärnbild är det jag pratar om? En väldigt enkel kan jag säga, men det är ju först gången. Det blir svårare längre fram.

Kommentarer
Stefan

Skriv något snällt nu ;)

2009-11-18 02:58:56
Stefan

Cassiopeja! :)

2009-11-18 03:05:46
Henrik

Cassiopeia =)

2009-11-18 22:03:30
olle

kan det vara Cassiopeia månne? :)

2009-11-19 20:13:12
Christian Vestergaard

Cassiopeia.



Mvh Christian Vestergaard

2009-11-20 18:50:42
Thomas

Enkelt. Cassiopeia!

2009-11-25 17:43:33
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: