Skicka ett meddelande.

Good morning alla!

Ville bara påminna om en sida innan jag äter frukost och börjar plugga teori och astronomi. Om ett par år ska tydligen en satellit skjutas upp. Man räknar med år 2010/2011. Satelliten heter KEO, och den är väligt liten. Väger 100 kg!
Den ska med en rymdfärja och sen släppas ut så att den får en bana runt jorden.  Det här har dom i alla fall skrivit på deras hemsida:

Each one is invited to send a message that will transcend time and space to reach out to our distant descendants 50,000 years later. A message for 50,000 years later? It is an invitation to perceive ourselves under a different light. By sharing each others' messages we can rediscover our diversity, our individual values as well as our common humanity.

Man kan då skriva ett meddelande, max 6000 bokstäver, som sen satelliten kommer att spara. Det här tycker jag är väldigt häftigt, så jag har skrivit ett par rader om mig själv osv. Blrev runt 2000 tecken, så 6000 är som en bok då ;).
Vill ni också göra det här? Besök http://www.keo.org/uk/pages/default.html .


Som ni säkert har sett på tv så har filmen Änglar och Demoner premiär den 13:e. Jag ÄLSKAR Dan Brown, har läst alla hans böcker 2 gånger! Han sätt att skriva, helt otroligt. Änglar och Demoner är min favorit bok. Påveval, Illuminati, koder och Rom i en mix. Så jag har föhandsbokat två biljetter och ska hämta dom om någon timme. Gick jag på premiären av DaVinci koden så måste jag gå på denna också ;D. Ha en trevlig dag alla!

Och en sak till, dokumentär om tiden och universum om 1 timme typ! Ulf Danielsson är med. Honom träffade jag i Sthlm.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: