Sista rymdpromenaden kvar..

Tjena alla!
Har varit i stan nästan hela dan' idag! Passet skulle förnyas och jag kände för att gå runt lite. Vill inte vara hemma hela tiden, speciellt när det är varmt!

Ser att inget nytt har hänt när det gäller astronomi. Astronauterna är snart klara med Hubble reparationen. 3 rymdpromenader klara, bara 1 kvar! Och allt har gått jättebra. Nu får vi njuta av Hubbles bilder i ett par år till. Sen ska ju JWST teleskopet ta över, och jag längtar!

Förutom att titta på rymdpromenaderna live, så har jag tittat på MASSA 2012 videon. Jag vet inte vad jag ska säga, förutom att jag bara vill att det ska bli år 2012. OM något stort händer (som att magnetfältet skiftar) så ska jag banne mig ta sönder ett teleskop eller något!
Aja, nu tänker jag räkna lite matte. Känner att huvudet inte har varit i gång i flera månader. I love math!

Kommentarer
Kentson

5 klara och ingen kvar...väl? :)

Annars tackar jag för en blandad och bra blogg med lagom avancerad information för en astronomiintresserad :).

2009-05-19 12:10:57
URL: http://kentson.blogspot.com/
Assi

ehheh ;)

Kul att du gillade bloggen. Skriver så enkelt som möjligt, så att alla kan förstå ;D

ha det så bra!

2009-05-19 13:19:34
Linda

Jag gillar verkligen din blogg! Vill du få fler besökare till din blogg? Du kan tjäna stora pengar på det! Gå in på denna länken och kolla http://www.viraltrafik.se/?liindiss

2009-05-19 13:29:54
URL: http://liindiss.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: