Såg uppskjutningen live

Tjena alla!

Kom precis hem från Universeum. Gick dit för att se Herschel/Planck uppskjutningen live. Innan det sändes så talade astronomer om diverse saker. Sen när det var dags så räknade alla ned och Ariane 5 sköts upp med Herschel och Planck. Jag filmade så klart allting, ett minne :).

Sen så fick jag ett roligt mail idag. Blev JÄTTE glad! Mailet är från en person på Framtidsmuseet.

.....Eleverna är med i projektet "Unga Spekulerar". Årets tema är "Bo på Mars!" 
Har du möjlighet att komma hit till oss och inspirera våra ungdomar? Eleverna kommer till oss i september på inspirationsdag och startar upp sitt arbete med framtidsvisioner. Inspirationsdagen innehåller en föreläsning, utställningen "På spaning i rymden" och visning i vårt planetarium.
Det jag skulle vilja ha är en föreläsning på ca 45 minuter som handlar om liv i universum, vad vet forskare om liv på Mars och om det är möjligt att resa dit. Denna föreläsning blir tre gånger på en dag, så att så många som möjligt kan lyssna på dig. Ungdomarna som kommer går i årskurs 9......

Får se hur min höst blir. Kanske bor jag i Luleå, vem vet? Nu måste jag dra till en släkting som ska installera word åt mig! Efter det måste jag börja med min Youtube video, jippii! Ha det bra alla!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: