Månskära

Hej!

Ute skiner solen, men jag sitter inne. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Läste lite på Spaceweather och såg att dom har skrivit om månskäran man kan se idag. Ikväll, vid 20.15 tiden när solen går ner kan ni se en väldigt tunn månskära. Kanske lite svårt med blotta ögat, men försök. Annars är en kikare bra att ha. Jag ska ut och se om jag hittar den. Den befinner sig en bit över solen, i väst. Tänk er, en rosa aktig himmel och en månskära lite snett över horisonten. Beautiful!


Se om ni kan hitta den!

Kommentarer
Thomas

Tack för tipset! Var ute och tittade nu vid 22:30 när det blivit lite mörkare och den jättesmala månskäran lös fint över hustaken.

2009-05-25 22:50:38
Assi

Thats why I'm here for ;D. roligt att du hittade den!. Själv hade jag inte så mycket tålamod. gick ut lite väl för tidigt ;D

2009-05-25 23:26:31
christofer

Nej tyvärr alldeles för många träd som täcker horisonten och definitivt för många och för grå moln...

2009-05-27 22:49:47
URL: http://twitter.com/cicerocom
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: