Metro today.

Tjena alla!
Idag har jag övningskört. Det går så himla bra. Jag fick lära mig att parkera bilen baklänges, vilket är lite krångligt första gången. Nu har jag bara fickparkering kvar, sen är jag klar med allt :D. Gött!

På vägen hem läste jag metro. Blev lite irriterad. Metro är tidningen som alla läser! Endå har dom världens korstaste artikel om Kepler satelliten. Inte undra på att folk tycker att astronomi är onödigt (ja domf lesta gör det. Många har kommit fram till mig och frågat varför man reser till rymden). Två meningar om Kepler, inget mer. Och flera sidor om mode, resor och nöje. Dom har t.om. en större horoskop sida. Och horoskop är ju bara påhitt, även om det är roligt att läsa dem då och då. Kunde Metro inte skrivit ett par rader till? Det är ett väldigt intressant projekt. Tänk er, en satellit som ska leta efter planeter runt stjärnor som är lik våran sol. Tragiskt!!!

Och jag vet inte vad det är med mig dessa dagar. Ni vet, ibland finns det låtar som ökar självtroendet och får dig att känna dig som om du är den bästa i hela världen. Jag har ett par favoritlåtar. Och när jag lyssnar på dem så säger en inre röst: "Du ska bli astronaut. Du kommer att få ett jobb hos ESA. osv"
I just love it ;).

Kommentarer
Raghid

satsa på DN, asså DN tar verkligen upp saker som är viktiga, aftonbladet o alla dom verkar roliga men DN skriver om saker man får nytta av, ja läser inte tidningar ofta bara när jag hör att något e på G eller så.

2009-03-09 17:13:39
URL: http://raggee.blogg.se/
christofer

Ja, det är tråkigt att tidningar och andra media inte förstår att prioritera rätt!

2009-03-09 20:53:44
URL: http://www.gakforumet.tk
Alm

skvaller säljer mer än fakta... se & hör , hänt i verckan, alla dessa tidningar är ju bara för att mätta folks skvaller behov.

2009-03-10 05:56:52
Robert

Mm jag vet inte Raggee, ibland är Metro lika bra som DN och ibland skriver DN lika lilla eller lite som Metro. Keplernotisen är i alla fall nästan helt korrekt ('jätte-' var nog att ta i).

2009-03-10 09:33:05
URL: http://popast.nu/
Assi

det är väl jätte för vanliga personer. Inte för oss amatörastronomer / astronomer ;).

Jag håller med dig Alm. Det är roligt att läsa om kändisar, men varför bara 2 meningar om Kepler?

2009-03-10 10:28:29
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: