Mycket astronomi idag.

Heej alla!

En litet snabbt inlägg, sne måste jag fixa 3 bildspel :(.
Igår jobbade jag på observatoriet, vi kunde inte se så mycket. Lite av månen, och EN hann se Saturnus innan det blev mulet. Jag såg även kometen Lulin, som var över Saturnus igår. Mykcet najs ;).
Kommer ni ihåg GP artikeln om mig, den första artikeln någonsin. Han fotografen var med på visningen igår, med sin son. Han sa att jag har varit med i GP en gång till. Jag viste inte om det. Får la ringa GP och fråga om en kopia.
Idag ska jag jobba i 2 timmar till. 4 gånger den här veckan, vilket blir 6 timmar! Nu förstår ni varför obset är mitt andra hem :). Ska guida 2 personer, i 2 timmar! Det betyder att jag får prata mycket

Och nu till nyheterna. Satelliten Kepler (som jag skrev om för några dagar sen),ska skjutas upp idag. Kepler ska söka efter liv på andra planeter, planeter som är runt jordens storlek. Så good luck!


Sen läste jag på Universe Today att man tror att Ceres kan ha vatten och liv på ytan. Ceres som är en Plutoid/dvärgplanet, kan vara "The next Mars" om ni förstår. Mer om detta på Universe today :).

Ha det så bra alla!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: