My day.

Heej alla!

Mitt humör är i topp. En helt underbar dag! Höll i en visning som vanligt. Innan alla kom så fick jag syn på ISS!! Så jag riktade Meade teleskopet mot ISS och kunde urskilja några konturer. Dock var det lite svårt, för den var ljusstark faktiskt. Sen passade jag på att ha roligt, riktade teleskopet mot ett flygplan. Och jag är seriös nu, det såg ut som en rymdfärja! Jag vet inte om det var STS-119 jag såg, för den har precis dockat med rymdstationen. Det förblir ett mysterium.
Fick även se Saturnus vilket inte är fel. En av besökarna tyckte att man kunde se en mörk fläck till höger på Saturnus. Då tänkte jag genast på att det kunde vara en skugga från en av dom stora månarna. Stellarium visar att månen Enceladus. Fast jag var lite tveksam, månen är ju inte så jättestor, vet inte...
Sen såg jag och besökarna ett stort stjärnfall. Vi snackar om ett glödande eldklot typ. När jag pratade med en av besökarna så fick jag reda på att han hade varit med och byggt på den senaste modulen som ska till ISS i slutet av 2009. Han sa att Christer hade bjuditi honom till USA förra året, för att se STS-116 uppskjutningen. Nu har han blivit bjuden igen! Åh, jag blev så avundsjuk! Jag bad om hans visitkort, och då visade han Christers kort. Åååh!  Det bästa är att han har studerat vid LTU! Hur kul som hellst!

Å justdet, jag fick se en annan satellit också. Vet inte vilken dock.

Idag insåg jag en sak. Jag är ämnad för astronomi;) Gonatt!

Kommentarer
Stjärnskådaren

Såg du förresten att Christer ska vara med i en film? Läste det i dagens Metro.

2009-03-23 09:27:20
Assi

självklart såg jag artikeln. T.om. sparat den :)

2009-03-23 22:55:55
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: