Längtar till torsdag.

Hej alla!
Tillbaka, efter en sisådär visning. Längtar till Torsdag, för det kommer att bli en kanon dag! 16.00 är det kick off för vetenskaps festivalens skolprogram. Jag kommer att representera observatoriet, och mingla runt bland massa vetenskapsmän och andra viktiga människor! Alla ska även presentera sig själva, och prata i någon minut. Kommer att bli jättekul och jag hoppas att jag knuter några viktiga kontakter! Sen ska jag bege mig mot observatoriet och guida Hvitfeldtska gymnasiet igen (om jag minns rätt)! Åh vad kul det kommer att bli. Min gamla astronomi / projekt handledare kommer att vara där och han är en av mina favorit lärare! Underbart!! Dock kommer det att bli tråkigt väder, men månen är uppe och man brukar kunna se den med teleskopet när det är mulet.

Idag på visningen sa en lärare något roligt och annorlunda. Idag hade man publicerat en artikel, där forskarna påstod att det har funnits flytande vatten på Mars. Men att det var så lite, så att det inte ens skulle räcka åt en guldfisk! Gan är i och för sig gift med Maria Sundin, och kan mycket astronomi. Kul nyhet! Undrar vart han läste det.

God natt på er!

Där någon stans ska jag sitta, i Christer ställning
(sök Christerställning på facebook hehe )

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: