Ikväll ska jag observera!

Heej alla!

It's nice to be back!  Högskoleprovet är avklarat, och nu gäller det bara att vänta till mitten av Juli. Då får jag veta om jag har blivit antagen eller inte :)! Mår illa varje gång jag hör ordet högskoleprov!!
Ikväll är det Earth Hour, vilket betyder en sak. Jag ska till observatoriet! Ska bli kul att se hur myket Göteborg kommer att släcka. Och thank god att det är stjärnklart ikväll!  Sen ska vi ställa om klockorna, för nu är sommaren här. Även om det inte ser ut så, för det snöade här för ett par dagar sen!
Nu ska jag till Obset!!! Ha en trevlig kväll alla!


Jag vet inte vad jag ska säga. P-M Hedén är hur bra som hellst! Här har han
fångat flera galaxer! I'm speachless. Besök hans blogg för fler bilder!

Kommentarer
Henrik

Välkommen tillbaka till verkligheten! ;)

2009-03-28 20:32:55
P-M Hedén

Hej Assi!

Hoppas att du fick en klar kväll/natt utan några större ljusföroreningar!

Jag saknar lite av de visuella observationerna, oftast så trycker jag på min kamera på teleskopet istället för att njuta av alla objekt som finns där ute.

Visserligen så kikade jag på Saturnus sist, en mäktig syn!



Hoppas att det gick bra på Högskoleprovet, ser fram emot att se dig på ESA!



Vänligen

P-M

2009-03-28 21:42:59
URL: http://www.clearskies.se
Assi

Känns skönt att komma tillbaka till verkligheten igen. har inte läst en astro nyhet på länge nu!!



Ja, stjärnklart blev det, men inte mörkt!! TACK :)

trevlig kväll till bda två!

2009-03-28 22:55:43
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: