ESA utvecklas, man märker av det.

Heej alla!
Jag orkar egentligen inte skriva ett inlägg, men what the hell :). Ni ska få två länkar istället, båda tagna ur ESA;s hemsida.
Jag längtar väldigt mycket till Luleå studierna. Men längtar ännu mer när jag läser något sånt här.

Raket lyfter studentexperiment 
Den 10 mars är det dags för ett nytt kapitel i Rexus-kampanjen på Esrange utanför Kiruna. Rexus står för Rocket Experiments for University Students och är en serie program där universitetsstudenter har möjlighet att flyga experiment de själva konstruerat. Sverige har i samarbete med ESA erbjudit europeiska studenter plats i Rexus-projektet.
Hoppas att jag får göra något sånt här en dag! Länk

Sen såg jag att ESA ska skicka en egen månlandare snart. Kanske händer detta runt år 2017. Länk

Nu tänker jag dricka en kopp te, och läsa lite om Vetenskaps festivalen. Imorgon är det mingel;). En journalist ska även intervjua mig. Det ska bli en liten artikel i en tidning. Vet inte vad tidningen heter, men säger imorgon när jag vet. Är inget stort som GP.
 En dag ska jag vara en ESA employee!!! Fortsätt som ni gör!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: