Vart kan ni hitta denna?

Hej alla!
Idag har jag bara suttit hemma och DEGAT, har inte gjort någonting. Eller jo, har räknat lite matte (repeterar matte A-D) och har läst Christers bok. Sen har jag tittat på Family Guy och Simpsons ett X antal gånger ;).

Det var länge sedan jag hade en "Vad är detta" - bild. Så varför inte ha en till? Ni gissar endå rätt hela tiden, så varför ens försöka heheh? Ska se om ni gissar rätt den här gången. Now what's this? Ja, ni ser ju säkert vad det är (en krater) men vart kan man hitta denna?


Äh, vem försöker jag att lura? Ni kan ju allt :P och vist hade ni rätt!

Kommentarer
Christian Vestergaard

Assi !



Det är förstås "Happy Face Crater" på planeten Mars (Agryre Planitia). Egentligen heter denna 23 mil stora krater Galle.



Mvh Christian Vestergaard

2009-06-03 22:10:03
christofer

Med ledning av det starka ljuset så gissar jag på månen och då säger jag "the Happy Face Crater"!

2009-06-04 23:44:34
URL: http://twitter.com/cicerocom
christofer

På tal om månen...



Norra och södra delen av månen kan man ju lätt "peka ut", men hur är det med östra och västra? Är det samma som på jorden och vilken del (vädersträck) är det som alltid är vänd mot jorden?

2009-06-04 23:47:52
URL: http://twitter.com/cicerocom
Assi

RÄTT :)

2009-06-05 14:48:19
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: