Månen.

God morgon alla!
Sorry, blev inga fler inlägg igår. Jag lämnade datorn och hyrde en film med Dilek istället ;). Efter det läste jag lite, räknade lite matte och tittade på en dokumentär om astronomi. Idag ska jag uppdatera mer. Börjar med en bild, som är dagens APOD bild. Jag får inte nog av sådana här bilder, tyvärr ;)
Behöver jag förklara varför månen er ut som den gör på bilden? Äh, för er som inte vet det men det är atmosfären som bryter ljuset från månen. Detta resulterar i en sådan här illusion, men månen är inte böjd i verkligheten ;).
Jag älskar den röda färgen på månen, jättefint!

Kommentarer
christofer

Tjusigt!

2009-06-20 13:09:16
URL: http://twitter.com/cicerocom
Assi

* tycker jag också:)*

2009-06-20 14:28:30
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: