Fråga till er.

Hej alla!

Sen uppdatering, jag vet. Men jag höll i två solvisningar på morgonen, fick vakna 7,40. Jag kom hem vid 12,30  och tog en tupplur tills nu ;).  Solen är fortfarande tråkig, inga solfläckar och protuberanserna är så små så att odm nästan är osynliga. Nu måste jag packa väska, för jag och Dilek ska till gymmet. Men innan jag går så har jag en fråga till er.
Jag och en person pratade om detta på Youtube och jag vill verkligen veta vad ni tycker/tror.

Fråga: Kan mörk materia röra sig i ljusets hastighet?

Jag kan egentligen inte så jätte mycket om mörk materia men mitt svar är nej. Mörk materia har gravitation, då måste den vara gjord av något, dvs. ha massa. Och massa kan inte röra sig i ljusets hastighet.

Vad tycker ni om mitt svar, kan det stämma?:)

Kommentarer
Raghid

behöver inte svara , du har ju en klockren svar :)

2009-06-08 16:13:57
URL: http://raggee.blogg.se/
Assi

ahaha tack ;) frågan är om jag har rätt eller inte ;D

2009-06-08 18:44:27
Alm

Jag anser att mörk materia inte existerar, då detta är ett påhittat ting för att big bang skall stämma.

2009-06-10 21:29:19
Assi

aa, det kan stämma. Men man har ju hittat mörk materia.

2009-06-11 11:11:18
Thomas

Det borde vara som du skriver. Om mörk materia finns (än så länge har vi väl mest indirekta bevis, men mycket tyder på att den finns) och har massa (vilket den måste ha, det är ju så den har upptäckts), så kan den knappast färdas i ljushastighten lika lite som vanlig materia kan.

2009-06-15 17:12:07
Anonym

:) gött, då har jag förstått det här med mörk materia^^

2009-06-15 21:55:45
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: