Earth rise

Hej alla!

Sorry för en dålig uppdatering, körde bild och sen somnade jag när jag kom hem. Nu sitter jag och läser astronomi nyheter. Ni vet väl att det är val imorgon!? Ja, man har ju kunnat förtidsrösta. Men eftersom att det är första gången jag röstar, så vill jag göra det på själva valdagen ;). Och jag är inte alls politisk, men känner att jag vet vem jag ska rösta på .

Nä, nu vill jag absolut inte gå in på politik. Vill istället visa JAXA's senaste video, som man kan hitta på BadAstronomy.
Man tappar ju hakan nästan. Sonden Kaguya har filmat månens fina kratrar. Jag har inte med videona Phil Plait valde, utan en helt annan. Det är en s.k. Earth rise, och det ser otroligt, otroligt fake ut! Se själva!

Det ser ju inte alls verklig ut!

Kommentarer
christofer

Helläcker filmsekvens att se i HD på dutuben! Den är nog inte alls fejkad...

2009-06-07 00:50:54
URL: http://twitter.com/cicerocom
Assi

hehehe Dutuben ;D. Nej, fake är den inte. Men det ser så otroligt fake ut när jorden går upp, helt upplyst. Apollo astronauterna tog en Earth rise bild, när man såg halva klotet upplyst

2009-06-07 12:15:57
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: