Dokumentär.

Hej alla!
Har varit i stan och shoppat loss. Imorgon ska jag till Turkey! ;D. Nu ska jag bara ut, det är jätte varmt ute! Men innan jag går så vill jag påminna er om någonting. Ikväll klockan 20.00 kan man se en dokumentär på SVT 2, en rymd dokumentär också! Den heter Rymdkapplöpningen, så här står det om den:

Brittisk dokumentärserie från 2005. Avsnitt 1 av 4. Rymdkapplöpningen var en central del av det kalla kriget. Båda supermakterna hade varsin ledargestalt. I USA fanns mannen som hjälpt Hitler att bygga raketer. I Sovjet fanns den hemlige "chefsdesignern". I dag vet vi att hans namn: Sergej Koroljov. Även 27/06 i SVT2.

Jag ska självklart titta, historia blandat med rymd. Perfekt! Ha det så bra alla!


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: