Döpa en stjärna.

Hej alla!
Snacka om att jag är utvilad. Nu sitter jag och äter min goda frukost. Är det bara jag som älskar brie ost?

Och jag kom precis på något. När jag var yngre så ville jag döpa en stjärna efter mig, till födelsedags present. Det finns flera hemsidor som säljer stjärnor. Nu är jag äldre och mycket visare. Det finns säkert någon där ute, som alltid har velat döpa en stjärna. Och så finns det hemsidor som gör det, och vill ha mycket pengar för det.
Vi kan ta Global star registry , en svensk hemsida.

"För endast 695 SEK får du ett Stjärnpaket från MYSTAR - Global Star Registry. Paketet innehåller ett signerat certifikat som bekräftar namnet och koordinaterna till stjärnan. Du får även en stjärnkarta över den del av himlen där din stjärna, som är inringad, befinner sig. I paketet ingår också ett smycke graverat med den konstellation (stjärnbild) som stjärnan ligger i samt dess exakta astronomiska koordinater! Du väljer om smycket skall levereras som halskedja eller nyckelring. "

Man kan ALDRIG döpa en stjärna efter sig, för ALLA stjärnor som har blivit upptäckta är redan döpta. Dom ljusstarkaste stjärnorna har riktiga namn, som Betelgeuse. Men så finns det tusentals ljussvaga stjärnor. Och DOM har "siffernamn", ex. HP 27919, som ligger lite över Betelgeuse. Personen som går på det här, och betalar 695 kronor, har blivit grundlurad. Man kan aldrig äga eller döpa en stjärna. Kanske om du är en miljonär och köper en liten sten i rymden. Men sådana här hemsidor lurar personer. Det enda ni får är ett papper, på 695 kronor. Med ett falskt certifikat. Här har ni en till hemsida, som påstår att dom har hållit på med detta sedan 1978.

Här har ni en artikel om just detta. Så jag råder er att inte "döpa" en stjärna efter er. Ni förlorar bara pengar.
Ville bara varna er alla :). Men om ni endå vill "döpa" en stjärna, gör det ;).
Dags för mig att diska lite, och efter det ska jag till stan. Måste hitta något att ha på mig över klänningen. Jag vill inte stå där och frysa i -9 grader. Kramar!

Kommentarer
Amir Akrouti

sv: jaha okej, men kul att du hitta något fint då :D

2009-01-05 12:40:15
URL: http://gaybloggen.com
medina

Hur fixa du den kommentar rubriken rosa? :)

Ha en bra dag!

2009-01-05 18:03:58
URL: http://medinak.blogg.se/
medina

aa :D

2009-01-05 19:35:29
URL: http://medinak.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: