Starparty.

Hej alla!

Jag vet, väldigt sen uppdatering hehe ;). Men jag var i stan med Dilek, tittade på datorer och lite annat. Nu väntar jag på att lokal tidningen ska droppa ner i brevlådan. Jag är med i den hihhi:). Dilek har den nu, och rubriken lyder : Assi siktar mot stjärnorna. Hahahaha, fydigt ;).

Hehe, förresten. Lyssnar ni på några podcast´s (http://365daysofastronomy.org/) ? Jag har bara lyssnat på ett par stycken. Idag handlar det om Mars, så besök gärna hemsidan.
På tal om hemsida, jag blev medlem i NSAA North Sweden Amateur Astronomers‏. Kul att få prata med några norrlänningar innan man flyttar dit ;). Det tråkiga är att det inte ens finns ett observatorium i Luleå. Why?!
Det var en som sa att Säitlia ska ha en starparty. Den 25:e April. Jag kanske åker dit, why not? Finns ju HUR många astronomi intresserad som helst. Det är en Lördag också, vilket är PERFEKTO :). Jag undervisar ju barnen runt den 25:e. Besök http://www.teleskop-service.se/ om du är intresserad :). Kanske hittar jag en CCD kamera som jag kan köpa där. För det finns folk som säljer allt från okular till teleskop.

Nä, nu ska jag ta en tupplur. Och efter det ska det bli lite astronomi skrivande. Hoppas att jag får tidningen!

Kommentarer
Henrik

Men i Kiruna finns det ett, så de som läser sista året på Rymdteknik har möjlighet att använda det!

2009-01-24 20:31:24
Assi

aa, dom har väl radioteleskop där. Luleå ligger ju en bit från Kiruna :)

2009-01-24 22:15:42
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: