only astronomy today!

Good morning alla!

Idag är det bara astronomi för mig. Jag fick faktiskt en förfrågan igår, från Åmål. Det var en kvinna som undrade om jag kunde hålla ett föredrag i deras bibliotek. Självklart svarade jag ja, why not liksom? Sen har jag ett föredrag i Sthlm, i april, och föredrag i Gbg i maj. Det i gbg ska jag hålla med Henrik. Men dom två andra håller jag själv. Därför måste jag börja skriva det jag ska prata om. Liv på andra planeter osv. Mitt specialområde ;).  Tur att jag gjorde ett arbete om detta på gymnasiet. Har över 17 sidor med info.
Sen håller Maria Sundin föredrag om liv på andra planeter, men det är på torsdagar. Jag jobbar ju då :( Surt! Får se hur det blir.  Sen ska jag till observatoriet och ta hand om 3 klasser idag! Betyder att jag måste vara där 16.30 ungefär. Därför kommer datorn i andrahand idag :). Hinner nog skriva ett inlägg innan jag går. Men jag kommer nog att springa till observatoriet, för P-M Hedén har skickat ett brev, tjock brev. Är så nyfiken! Men jag vet vad det är, tror jag :).
Ha det bra. Se you later, maybe?


Fin video om Metan på Mars! Mkt info.

Kommentarer
Lina

Hej,

har du lust att kontakta mig? Det gäller ett föredrag. Skicka din mailadress så skriver jag mer. Du kan se min mailadress va?

2009-01-20 13:47:51
christofer

Oj! 17 sidor om liv på andra planeter... Då skulle du kunna göra om dessa till en liten bok på http://www.dinbok.se/!

Jag skulle med all säkerhet köpa boken i sådan fall!

2009-01-21 19:58:29
URL: http://www.gakforumet.tk
Assi

det är nästan så att du läser mina tankar. Precis vad jag tänkte på :P. har alltid velat skriva en astronomi bok. Tänkte faktiskt ha det som ett projekt arbete. Men syftet är ju att undersöka osv. Inte skriva av en annan bok och kalla den för sin egna :).

2009-01-21 21:44:16
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: