Nu till nyheten..

Hej!

Vaknade nyss! Snacka om att jag var trött! Men nu är jag pigg, och ska berätta det senaste ;). Jag fick ett mail igår.
Shahid Saleem skickade mailet, en privatpilot och amatörastronom. Det här skrev han:

Jag har varit verksam i Stockholm rätt så många år. Att engagera ungdomar inom flyg, teknik och astronomi är min stora passion. Jag är grundare till Stiftelsen Egna Vingar som verkar för att främja intresse för flyg, teknik och astronomi bland ungdomar. Nog om mig.. ;-)   I samband med internationella astronomiåret kommer vi att genomföra (förmodligen landets första) nationell astronomiläger för skolungdomar den 3-5 april på Barnens Ö i Stockholm, vi har bokat två stora gårdar samt en föreläsningssal med storkök. Ca 75 högstadieelever från olika delar av landet kommer att lära sig om astronomi, det blir säkert en hel del observerandet, för att jag har beställt klar himmel under den perioden.   Jag undrar om du skulle vara intresserad av att delta i lägret och kanske hålla ett kort föredrag? Det skulle vara intressant speciellt för ungdomar.

Vad tror ni att jag svarade? Ja, så klart ;). Och jag planerar att hålla ett föredrag om liv på andra planeter. Det är ju min "specialitet". Nä, men jag har läst mycket om det och det blir nog min specialitet i framtiden.

Det låter fint, jag skulle uppskatta om du är med att ta fram programmet. Jag rådgör med några vänner och upplever att din medverkan blir ett bra tillskott. Vi måste tänka på hur vi kan göra roligt och intressant för ungdomarna även utöver astronomi.

Så, nu är det bestämt. Jag ska till Sthlm igen. Jag ser fram emot detta och önskar samtidigt att det hade funnits något sånt här när jag var yngre. Jag blev alltid avundsjuk på amerikanska barn när dom gick på Space camp. Detta är första gången i Sverige och det kommer att bli hur kul som helst.
Är ni intresserade så ska ni verkligen besöka http://www.egnavingar.se/ . Där finns det mycket information! Och jag måste erkänna, jag vill verkligen bli pilot också. Att flyga en rymdfärja, wow!

Skulle jag någonsin kunna tacka nej?

Kommentarer
christofer

Det är bara att, ännu en gång, gratulera till framgångarna och önska lycka till, till detta äventyr! :-)

2009-01-18 00:59:14
URL: http://www.gakforumet.tk
Assi

Tack christofer :D!

2009-01-18 10:34:46
Alexis

Jag vill också tipsa om http://iayc.org - ett fantastiskt kul asronomiläger för ungdomar 16-24 år.

2009-01-19 13:07:52
URL: http://iayc.org
Assi

Coolt Alexis!

2009-01-19 13:40:23
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: