Dom bästa dagarna i mitt liv!

Hej igen!

Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Det var jätte kul i Sthlm. Presskonferensen var nog det läskigaste jag har varit med om. Jag var så nervös och kände hur mitt ansikte blev röd som en tomat! Efter presskonferenen tittade vi runt i observatoriemuseet. Man kunde b.la. se en fin utställning. Sen fick jag reda på att SVT ville ha mig med nästa dag. KUL!
Wn journalist från SR intervjuade mig. Nu sa jag se om jag hittar filen.
Gala dagen var underbar. Globen tändes, stipendiet delades ut, jag fick se orion nebulosan och träffade MASSA människor! Dock hände något tråkigt under invigningen. En väska blev stulen, och där inne fanns b.la. mitt diplom :(. Tråkigt! Men jag ska få ett hemsickat, tror jag.. Men no more talking. Nedan har ni bilder, som säger mer än 1000 ord!



Jag blev riktigt glad när Gösta Gahm sa att jag var den mest astronomi intresserade personen han kände :). Tack!
Och vet ni vad? Jag ska till Sthlm, IGEN! Denna gången är det något helt annat, astronomi relaterat så klart ;). Mer info. när jag själv vet mer :). Ha en trevlig fredag nu. Måste träffa Sumeyaaaa!

Kommentarer
Dilek

Gör så att man kan trycka på bilderna loo!!!!

2009-01-17 02:11:45
Dilek

Det funka nu :)!

2009-01-17 02:16:25
Assi

jag vet jag vet:P ibland funkar det inte!

2009-01-17 12:51:02
Christian Vestergaard

Än en gång Assi. Framgång och lycka till dig nu du som är först att få ta emot "Rosa Tengborgs ungdomspris". Hoppas att det går väl för dig i framtiden med dina studieplaner uppe i Kiruna.



Hälsningar från Christian Vestergaard (som på plats bevittnade när Assi fick ta emot sitt pris.)

2009-01-17 19:16:32
Assi

TACK TACK Christian!!

2009-01-17 19:25:06
Mikael I

Hej!



Jag var på den officiella invigningen på UNESCO:s högkvarter i Paris. Väldigt mäktigt. Bland föreläsarna fanns bl.a. Robert Wilson (nobelpriset 1978 för upptäckandet av den kosmiska bakgrundsstrålningen), Lord Martin Rees (har en lååång lista med priser och utmärkelser och är President of the Royal Society), Michel Mayor (upptäckte världens första exoplanet 1995) och mågna fler. DET var en riktig upplevelse.



Jag läser för nuvarande på Rymdgymnasiet i Kiruna och det blir ju såklart någon astronomiutbildning efter det också;) Läste att du också skulle upp hit? IRF då antar jag?

2009-01-19 22:28:07
URL: http://ingemyr.blogspot.com
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: