Vad man kan se imorgon (och idag)

Hej alla!

Flera har läst DN idag. Jag är den enda som inte har gjort det, men tänker köpa en tidning innan magdansen :).

Nu vet jag inte om man ska lita på SMHI ;). Men imorgon tycks det bli bra väder. Och imorgon är det visning på observatoriet. Jag jobbar på måndagar och torsdagar nu för tiden. Låt oss se vad man kan se imorgon.
Först och främst så kan man se Venus. Sen har i tur, för vi kommer att se månskäran. Detta är bra, för då man kan se kratrar och skuggor. Mycket fint! Och självklart kan man se Orionnebulosan. Ska bli roligt!

  

Med något som är mindre roligt är detta. Titta på kalla fakta 19.20 idag. Jag bara ryser!
Nä, vi får ha det så bra. Snart börjar magdansen ;) Ses senare!

Kommentarer
Anna

Vilken jättefin blogg! Jag läste om dig i DN idag och blev intresserad. Min blogg handlar om hur jag sparar pengar för att ta mig till Ghana i sommar och jobba på en skola och ett barnhem.

2009-02-01 14:37:36
URL: http://www,sparaochres.blogg.se/
kjell (stockholm)

Hej, du är verkligen jätteduktig (och söt)

Är det gaser, som bildar ringen runt Sat. och varför försvinner det inte ut i rymden (dragningskraft ?) hur bildades ringen ? Har varit på Griffith-observatoriet i Los Angeles, där man fick lära sig mycket om rymden.

Lycka till och kram från Kjell

2009-02-01 16:00:42
Christian Vestergaard

Trevlig artikel i DN:s söndagsbilaga i dag Assi. Nu finns det snart ingen dagstidning som inte haft med dig:>) Du gör dig bra på bild också förresten. Keep up the good work!



Astro-hälsningar från Christian Vestergaard

2009-02-01 16:25:03
Frida Stenebo

Glöm inte kometen Lulin!!, fast den syns iofs bara på morgnarna...

2009-02-01 20:05:27
URL: http://fridafredag.wordpress.com
christofer

Här uppe har vi haft absolut stjärnklart två nätter i rad (och därmed också kallt) så ikväll fotade jag Venus för första gången (digitalt) och den såg precis ut som på bilden - med ögonen anslutna till teleskopet (med kameran blev bilden dock för otydlig för att urskilja någon "planet-skära")!



Jag får

2009-02-02 20:48:40
URL: http://www,gakforumet.tk
Assi

Å vad roligt! Idag hade vi grymt väder! :D

2009-02-02 22:37:21
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: