Underbar dag!

Heeeeeej alla!

Now I'm back. För det första, WOW vad kallt det är ute. Jag stod ute i 3 timmar och kände hur tårna blev till isbitar.
Idag visade jag Orionnebulosan, Plejaderna, Venus, Saturnus, Sirius och LULIN! Lyckad visning som sagt och alla var jätte tacksamma! Älskade deras reaktioner när dom fick se Saturnus :D
När dom gick så passade jag på att använda Meade teleskopet. Henrik och Jag spanade b.la. in Lulin och den blev jättefin med Meade teleskopet. En grön svans och en vit. Mycket najs ;). Det tog bara 1 sekund att hitta den också, för den befann sig precis till vänster om Saturnus. Gött!! Dock kunde jag inte fota Saturnus eller Lulin med systemkameran. T-ring!!! Men nu är jag så pass sömnig så att jag inte ens orkar skriva. Imorgon ska jag även till läkaren tidigt (9.30). Go'natt

Orion.

Gbg i all sin gland. Älvsborgsbron i bakgrunden :)

Kommentarer
Du vet inte

Hej hej



Hoppas allt är bra, trevlig blogg du har.. :)



Kolla gärna in min nystartade blogg.. du kanske kommer tycka om den..

gör du det så kan du följa mig på bloglovin ;)



Varför inte bli min veckans bloggare....





Kramis / Du vet inte

2009-02-24 01:12:42
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Frida Stenebo

Wow vilken fin bild på Gbg! Kul att du såg Lulin^^

2009-02-24 15:57:14
URL: http://fridafredag.wordpress.com/
Lina

Försökte också hitta Lulin, men vi lyckades inte.. observatoriet ligger så snörpligt till nästan mitt inne i stan, det var lite disigt, och lulin var precis på andra sidan stan så det var på tok för mycket störningar :( vad besviken jag blev!! ska försöka igen imorgon..

2009-02-24 23:45:04
URL: http://leajonsson.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: