Svenska läkare

Tittar på uppdrag granskning, dokumentären om Osman med den hemska sjukdomen. Sms:ars samtidigt Dilek, för vi vet vem han är. Han bor här i biskopsgården och jag har sett honom flera gånger. Jag har sett hans ryckningar, och har varje gång sagt samma sak, hoppas att han blir bättre.
Jag tycker att det är dåligt av svenska läkare att inte operera honom. Att det inte är säkert nog, eftersom att dom har sött på tre personer (om jag hörde rätt) med samma sjukdom. Iställer ger svenska läkare honom mediciner som dämpar ryckningarna. Men nästa dag fortsätter dom igen. FEGT! Men jag ska inte dra en kam över alla svenska läkare.

Varför opererade dom inte honom?! Är det för riskfullt? Hur ska man bota sjukdomar om man inte vågar ta risker? Jag kan jämföra detta med rymdindustrin. Man skickade dom första människorna till månen, en annan himlakropp! Man tog en risk, och se hur mycket rymdindustrin har utvecklats! Och nu planerar man att skicka människor till Mars, vilket är en stor risk! Min mamma säger alltid till mig att dom turkiska läkarna är bättre, men jag sa alltid emot. Nu har jag ändrat mig, turkarna är mycket bättre. Grymt jobb! Nu blir man riktigt stolt!
Utan risker blir det ingen utveckling

Kommentarer
DiLeK

Grymt skrivet!! Turkish doctor's ;P

2009-02-11 20:51:44
Amna

hejsan cool blogg ;)

2009-02-12 14:38:03
URL: http://rattfallan.blogg.se/
Alm

Läkare kan inte trolla, varför tror människor det? frågan är väl snarare att de har ingen aning om vart de skall göra snitten, vad de skall göra dvs gör de fel i fettklumpen i toppen på kroppen så blir man tillslut en gurglande grönsak^^



hellre ha massa ryck för sig än att det är stor risk att man blir en grönsak i förtid.



men det är nog möjligt som du skriver att turkiska läkare är bättre, dock tror jag inte på det, lika mkt som jag tror på pippi. Jag menar, är deras hjärnor i Asien bättre utvecklade?, OCH om de är bättre på vissa sjukdomar så är det ju deras ansvar att dela med sig till oss andra i världen....

2009-02-12 17:46:46
assi

Ja, det är en liten chans att klara sig. Men hur ska svenska läkare utvecklas om dom inte tar risker. Jämför Sverige med USA. det är inte så att USA har mest utvecklade hjärnor osv ;). Utan att dom tar risker. Istället för att ge mediciner hela tiden, så borde dom kanske utbilda kirurger, som kan operera , så att stackaren slipper ta mediciner i resten av livet. Men aja, alla har sina åsikter ;D

2009-02-12 22:58:59
Stjärnskådaren

Det är väl någon avvägning där, när riskerna är så stora jämfört med fördelarna, att operation i dagsläget är ansvarslöst? När den medicinska vetenskapen har kommit tillräckligt långt kan det vara läge att prova påmänniskor. Men visst är det sant, nån gång måste vara den första, annars kommer vi aldrig framåt.

2009-02-13 11:44:42
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: