Google Earth

Heej igen!

Jag är verkligen trött^10. Vädret var perfekt, och observatoriet var fullpackat!! Det fanns över 100 pers.
Besökarna fick se månen, orionnebulosan och Venus. Det blev också lite teori i hörsalen. Mer hann vi inte med :). Dom var iallafall nöjda, vilket gjorde mig glad.
Imorgon blir det observatoriet igen, 3 visningar. Jag vet inte hur det är med er, men jag längtar alltid till mitt jobb. jag har ett jobb här, 5 minuter från mitt hem (hemtjänsten). Högre lön och ganska lugnt. Men jag åker hellre till observatoriet (tar mig 45 min) och är där i 1 timme. Skulle aldrig vilja byta ut mitt jobb mot något annat, believe me.

Universetoday tipsar om Google Earth 5.0, den uppgraderade varianten. Nu kan man stå på Mars och "vandra" omkring där. Om ni är intresserade så kan ni besöka http://earth.google.com/tour.html . Självklart ska jag installera detta program ;).
Men vet ni vad, jag känner mig helt slutkörd. Det blir ju så om man får stå på benen i 2 timmar, utan att pausa.
Ni får ha det så bra. God natt!!!

Kommentarer
Henrik

Måste erkänna att man är lite avundsjuk ;)

Hade gärna jobbat extra med nåt som jag brinner för, men köra lastbil duger också, i lagom doser iaf. =)

2009-02-03 09:26:38
Assi

Jag kan förstå det. Alla astronomi älskare vill jobba på ett observatorium kan jag tänka mig :). men snart är det goodbye for me too.

2009-02-03 11:11:10
christofer

"Skulle aldrig vilja byta ut mitt jobb mot något annat, believe me."

Där har du fel, Assi!

Visst skulle du vilja byta ut Hemtjänsten-jobbet mot ett arbete på ESA, NASA, eller på ISS! =)



Nya Google Earth måste man ju bara testa!

2009-02-03 21:25:21
URL: http://www,gakforumet.tk
Assi

aa,där har du rätt. jag hade bytt ut vad som hellst (nästan) för ett jobb på ESA, NASA eller ISS :D No doubt!

2009-02-03 21:57:44
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: