Fotografera himlen.

Hej alla!

Snart slutar jag för dagen. När jag kommer hem så måste jag plugga lite astronomi. Hvitfeldtska gymnasiet kommer ju till observatoriet imorgon och jag måste vara på topp! Känner att jag är lite dålig på stjärnornas utveckling, så det ska jag plugga på ;). Men innan jag går så ska jag ge en hemsida som jag hittade för en liten stund sen. Jag älskar astro fotografier, speciellt P-M Hedéns. Och jag vill gärna testa jag med. Dock har jag inget bra teleskop. Men för er som har ett bra teleskop, en bra kamera och en t-ring, ut och fota! :D
Till er som har en Canon EOS 450D (jag har) så har jag hittat en hemsida som ger värdefulla tips och berättar hur man fotograferar med systemkameran. Canon EOS 450D . Ska bli så kul att åka till starpartyt om 2 månader och lära sig allt om astrofotografering :D. Ha det så bra alla!

´
Truly a master in astrophotography!


Kommentarer
Micka

du har en jäkligt intressant blogg (:

2009-02-22 15:50:30
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: