Astronomy on my schedule.

Hej igen!

Idag blir det en astronomi dag för min del. Fortsätta med undervisnings- materialet, till Astronomi för barn och ungdomar ;). Sen ska jag till observatoriet. Kommer nog att bli en utav mina bästa visningar. Det känns så iallafall.
Månen, Venus, Krabbnebulosan, Orionnebulosan, Andromeda, jättemycket att visa. Och på måndagar är det jag som sköter teleskopen. Kommer att bli hur kul som helst!

Nu tänker jag iallafall stänga av datorn och bara hitta på något annat. Klockan 1 ska jag träffa Dilek. That's right. Hon är inte i Luleå längre. Berättar inte varför, men till hösten kommer vi att flytta dit tillsammans ;).
Så jag och hon ska till biblioteket.


Ha en trevlig måndag alla!

Kommentarer
karin

Fina "sidor" du har och DUKTIG är du, tydligen!

Är lärare för en åk 2-3 som just har inlett tema rymden. En kille "forskar" om satelliter och ska just börja bygga en modell.

Kan du inte vara så snäll och berätta HUR man urskiljer att det är en satellit man ser på kvällshimlen bland flygplan o annat?

Mina elever blir glada i så fall!



Mvh Karin

2009-02-02 15:30:14
Assi

Tack tack :).

Vist, jag mailar dig när jag är tillbaka. ska till obset om 10 minuter typ. Behöver lite mer tid för att kunna berätta :)

2009-02-02 16:42:45
Gerda

Hej! jäg tänkte bara säga att jag tycker det är jättekul att läsa om ditt astronomiintresse! Jag tycker själv att det är väldigt spännande, så här har jag min chans att lära mig mer. you go girl! (jag fick nys om dig och din blogg genom DN, btw)

Kramar Gerda

2009-02-02 17:46:35
URL: http://gerdabostrom.blogg.se/
Assi

Å, tack! Vad snäll du är :)! Hittar du inte det du söker efter så får du gärna fråga mig :)

ha det så bra!

2009-02-02 22:34:06
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: