Årets händelser.

Hej alla!
Nästan alla bloggare sammanfattar året och skriver om årets händelser. Tänkte också göra det. Fast jag kommer istället att visa mina favorit bilder under årets gång, precis som jag gjorde förra året;).  Astronomiåret är slut om några dagar tråkigt nog. Det har hänt väldigt, väldigt mycket iår...


Solförmörkelse bilden som APOD publicerade.

Venus konjunktionen som jag fotade.

Solen med en halo, publicerad på Spaceweather.

Fladdermusen på rymdfärjans tank.

Astronomer hittade en till måne kring Saturnus!

En närbild på Saturnus' ringar.

Fantastisk bild! Källa: Spaceweather.

ISS och rymdfärja fångad på bild av en amatörastronom.

Årets bästa bild! The Eagle på bilden.
 
Behöver jag säga något..;)?


Tre favorit videon.

Och sen att inte glömma allt roligt som har hänt mig. Föreläsningar (10 stycken ungefär), intervjuer (tidningar, tv och radio), varit astronomi lärare och startade ett eget projekt. Tog körkortet, jobbat otroligt mycket på observatoriet, varit ledare på Sveriges första astronomi läger, reklamfilmen som spelades in i Sthlm, blivit antagen till LTU (det bästa som har hänt mig). Fick astronomi stipendium, träffat och intervjuat Christer Fuglesang. Man har även kunnat läsa mina krönikor i tidningen populär Astronomi... Är väldigt nöjd med året :). Hoppas att år 2010 blir lika händelserikt (tror inte det).

Kommentarer
JOhannes

"Solförmörkelse bilden som APOD publicerade."



Hur kan det vara en solförmörkelse? :O



Om det var månen (Vad skulle det annars vara?) så borde den väl täcka precis hela solen?



Den är avsevärt mindre här ju... hmm fattar inte! :)

2009-12-27 21:28:09
kat

Härliga bilder av ett år som gått. Det enda jag saknar är Fuglesang - men han platsar nog inte på "Astrobloggen" trots att han är Astronaut.... Gott nytt år!

Kat

2009-12-29 01:11:08
Sebbe

Har du någon favoritbloggare? =)

kramar!

2009-12-30 19:50:59
URL: http://lookstylish.blogg.se/
Anna

Hej hej fin blogg. =)

2009-12-31 10:32:14
URL: http://sweet
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: