Christer på väg mot ISS.

Good morning alla!
Jag vet, ingen uppdatering på länge, och jag har en ursäkt (som vanligt? hehe). Men ärligt, jag är väldigt sjuk. har feber, hostar snart upp lungorna och är snorig. Beror nog på nolleperioden, men imorgon är den över, och jag vågar säga THANK GOD! Därför får ni en kort uppdatering, för sen ska jag gå och lägga mig i sängen och försöka att bli bättre. Skolan börjar på Tisdag!

För det första, ÄNTLIGEN har Discovery skjutits upp! Christer är på väg till ISS och på måndag är han inne i ISS med och hälsar på dem andra astronauterna.
Jag vaknade och tittade på sändningen live.  För er som missade den, don't worry. Den finns på Youtube, HÄR hittar ni den. Jag säger bara lycka till Christer! Titta ut mot jorden så ofta du kan, och bara njut. För det är sista gången du får se jorden från rymden, något som nästan alla vill!

Det tråkiga är att rymdfrärjorna ska pensioneras nästa år. Det betyder att det bara finns ett par uppskjutningar att se live i Florida. STS-129, 130, 131, 132, 133 & 134, sen är det över! Jag måste åka till Florida nästa år och se en!  Med detta sagt vill jag säga hej då. Snart snorar jag ner hela tangentbordet! Fler uppdateringar kommer när jag känner mig bättre!


"Nu gäller det! Första chans att vinka till Fuglesang blir antagligen kl 04:12 natten mot söndag.
Då har Christer och Discovery ännu inte nått sin bana, men jag skulle tro att även rymdfärjan går att se samtidigt som ISS.
I vilket fall syns rymdstationen mycket bra och vädret ser lovande ut på de flesta håll i landet.
Bjud gärna in andra nattugglor och rymdgalningar. Den här veckan kan bli sista chansen på mycket, mycket länge att få vinka till en svensk i rymden." // Robert Cumming

Kommentarer
Henrik

Hur gick proppentestet förresten?

2009-08-29 16:24:37
Assi

* Det gick faktiskt bra! Jag var orolig för provet, men det var enklare än vad jag trodde. Många (inkl. mig) skrattade tom. åt det ;) *

2009-08-30 23:17:00
Henrik

Hehe.. bra det =) Full fart nu när terminen börjar..lycka till!

2009-08-30 23:38:52
Assi

* hehehe. Ja, FULL fart är vad som gäller. Jag ser ESA loggan framför ögonen. Den är dock väääldigt långt bort och suddig, men om 5 år står jag vid loggan ;D*

2009-08-30 23:52:55
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: