Finnish with Universeum

Hej alla!
Nu är jag tillbaka igen. Den här gånger var det inte för skolklasser, utan för allmänheten. Därför var det inte som förra gången, fullpackat. Utan det var väl runt 25 pers. Det gick väldigt bra den här gången, jag tog med precis allt :). Fick även 4 gratis inträde kuponger till Universeum, vilket betyder att jag nu har ett årskort och 6 gratis inträde ;). Gött!

Dilek sa att det satt en familj framför henne när jag föreläste. Och att pappan hela tiden sa till sonen, vist är det tråkigt, vist är de tråkigt, vad var det jag sa. Hmm, alla gillar inte astronomi det förstår jag. Och liv i andra planeter är väl det som är mest intressant när det gäller astronomi? Men det som jag stör mig på är att han tar med sonen och säger så. Kanske är hans son intresserad, men med en sådan pappa kanske hans intresse försvinner. Tråkig pappa!

Nu tänker jag bara ta det lugnt, titta på Simpsons. Om ett par timmar ska jag till observatoriet och spana efter kometen.  Tror inte att jag får se en, eftersom att det typ är fullmåne ikväll. Men jag vet exakt vart den befinner sig, så jag kanske får se en liten prick :).


Jag som ESA chef? :) En dag!

Kommentarer
Raghid

kul att det gick bra :F



men åh vfr kom de ens om de tyckte det är tråkigt -.- orka människor, typiskt

2009-04-10 21:24:01
URL: http://raggee.blogg.se/
Stjärnskådaren

Dålig stil av pappan. Hoppas sonen fortsätter att vara intresserad.

2009-04-10 22:27:26
Assi

tack ragge :). Eller hur. Det är väl sådana människor som vill vara överallt och veta allt, lära sig nya saker hela tiden. men som aldrig är nöjda typ.



A, verkligen dålig stil. Skulle aldrig vilja ha en sådan förälder

2009-04-10 23:41:37
Axel Olsson

Jag var på din föreläsning på universum och var även när du hade föredrag på slottskogs observatoriet och är imponerad hur en nitton åring kan så mycket (mycket mer än vad jag kan trots att jag är 35).

2009-04-11 14:27:22
Assi

Hej Axel Olsson!

Åh tack, vänliga ord :)! Jag har varit intresserad sen jag var 13 år, och som jag alltid har sagt: Vill man så kan man.

2009-04-11 16:19:49
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: