Mycket har hänt..

Heeej alla!

Nu är jag tillbaka igen, midre stressad och redo att skriva lite i bloggen. Jag har fortfarande mycket kvar, men nu känns det lite lugnare.
Förra veckan föreläste jag i Värnamo som ni vet. Min bästa föreläsning någonsin!! Eller jag hade 3 stycken, men den sista var nog den bästa! Varför? Jo, för att barnen hade ooootroligt många frågor. Dom ville veta allt, och jag kunde svara på allt. Jag blev seriöst bombad med frågor i 1 timme, vet inte hur många frågor det var. När jag var klar så berättade jag lite om hur man blir astronaut, hur allt fungerar. Då sa dom, vill du bli astronaut. Jag svarade, ja varför inte. Om jag kan blir det, why not. Då fick jag värsta supporten från barnen. Vi hejar på dig, hoppas att vi får se dig i rymden! Gjorde mig jätteglad.

Jag har även varit i ryaskolan dessa dagar, och jag vill alltid tillbaka. Det är väldigt roligt att lära ut astronomi! Vi gick t.om. in i saker som Einsteins teorier, som jag tycker är lite komplicerat.
Jag sa tidigare att en annan lärare kom fram till mig och ville att jag skulle undervisa hennes elever också. Så jag besökte deras klass idag och vi hade en rolig astronomi timme. Pratade om den stora smällen, solsystemet och galaxer. När lektionen var slut så fick jag hundra kramar och en av eleverna hade plockat blommor åt mig :). Ska till dom på måndag! Jo, belv kallad för fröken! hahah, skrattade mycket åt det!

Nu på lördag ska jag till en starparty i en stad som heter Sätila, någon timme från Göteborg. Vi kommer att lära oss massor, bl.a. astrofotografering. Jag vill lära mig det, för jag har funderat över att spara pengar till ett nytt teleskop. Denna gången en 12" .

Igår såg säkert någon av er en meteor eller två. Det var ett meteorregn igår kväll iallafall, och jag såg inte en enda! Stod ute och var redo att fotografera, men tyvärr. Passade på att fota stjärnbilden Lejonet med Saturnus. Under ser ni en bild med en 72 sekuners exponering.

Aja, det var allt jag hade att säga. Nu ska jag UT, för det är soligt och jättevarmt ute. blir alltid sömnig när jag är inne och det är varmt. Ska ta ut en av kaninerna :). En sak till, tävlingen måste jag skjuta upp på.Den får bli på söndag, sorry!
Ciao!  / Rymd- Assi

Veckan som har gått...
  

Igår kväll...

Kommentarer
Christian Vestergaard

Vill du veta något Assiye?



De nyfikna skolbarnen i Värnamo i Småland fick träffa en livs levande ASSITRONAUT:)





Mvh Christian Vestergaard

2009-04-23 18:02:14
Assi

ehehhe, dom träffade snarare en Assitronom ;).

2009-04-23 20:41:13
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: