Två tummar ner till....

Hej igen.
Kan egentligen inte sova, så skriver det här inlägget istället.
 
Vill bara ge Göteborgs konsthall två tummar ner. Ni kanske kommer ihåg när jag skrev om projektet Äga rum. Man skulle rita en teckning, ge den till Göteborgs konsthall och sen skulle dom bli till affischer och hängas upp lite överallt i Göteborg. Hvitfeldtska gymnasiets elever som gick på Bild och form B fick delta. Så jag var då en av dom som var med.

Jag ritade iallafall en teckning som tog min flera timmar att rita. Den föreställde sveriges första astronaut på månen. Sen gick jag till konsthallen och lämnde teckningen. Väntade i ett par månader, fick inget svar. Gick dit och undrade vad som hade hänt med projektet. Dom i receptionen viste inte, men dom skulle kontakta mig. Månader gick, så jag åkte in till konsthallen en andra gång. Fortfarande viste dom inget. Sen gick det ett par veckor, jag ringde dom och frågade igen. Och dom viste fortfarande inget om projektet, men skulle maila mig när dom viste mer. Så dom fick min e-mail adress.

Nu har det gått ett år, och när jag var på väg till Åmål läste jag Metro. Där stod det om projektet Äga rum, att det var igång nu. Självklart fick jag lite panik, kontaktade konsthallen och fick ett nummer till en person. Blev jätteglad.

Då frågar jag självklart personen om min teckning har blivit till en affisch, och hon sa: Vi hade inte tillräckligt med pengar så vi lade ner projektet. Sen fick vi pengar och startade projektet igen. Så vi åkte in till Hvitfeldtska gymnasiet och hittade nya elever som ville vara med. Jag är ledsen, men din teckning är inte en av dem...osv.
Jaha tänkte jag, whatever. Det är ni som förlorar på det. Kan jag iallafall få min teckning hemskickat för jag lade ner mycket tid på den och jag vill verkligen ha den. Ja vist säger hon, kontaktar dig så fort jag kan, för just nu är jag lite upptagen.

Nu har det gått 10 dagar, och hon har fortfarande inte ringt. Det betyder väl att dom har tappat bort min teckning, eller så har hon helt enkelt glömt bort mig. Säger bara TACK och jag tänker aldrig mer samarbeta med er! Jag har haft utställningar tidigare, och min teknik är bra. Men den kan förbättras ännu mer, och en dag kommer ni att kontakta mig!Tråkigt att ni inte valde att ha med min teckning, för jag har sett dom andras teckningar i stan och det är bara linjer och inget mer. Ser inga skuggor och effekter som min hade. Två tummar ner till er!  Jag vill ha min TECKNING!


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: