Nästa rymdturist?

Tjena alla!

Snart ska jag besöka observatoriet, och om det blir klarare väder så får jag se Orionnebulosan genom Albanova teleskopet ;). Är säker på att dom visar just den. Ni glömmer väl inte att läsa Christers nyhetsbrev? Blir lika glad varje gång han pulicerar ett. Vill så gärna träffa honom igen! Sist jag gjorde det så gick det såå snabtt.
Ni hittar brevet på ESA's hemsida. Vst är ISS fin? Ännu finare är den genom ett teleskop ska jag säga ;). På tal om ISS, mina släktingar pratar också om rymden när vi träffas. Hehe, jag gör så att ALLA blir intresserade. Vi talade iaf. om rymdturism och tro det eller ej, min mamma sa att jag ska få en resa till rymden när jag tar examen. Ska jag lita på henne? Hon var seriös faktiskt. Är det jätte dyrt så skickar hon mig inte, men om det kostar runt 100 000 om 5 år så är det mycket möjligt. Jag litar inte på henne, men vem vet. Kanske blir jag rymdturist om 5 år ;)?

Nu tänker jag lyssna på musik och planera min framtid. Jag vill så gärna bli ESA chef en dag, för jag har många planer tro det eller ej! Rymdindustrin i Europa hade blivit sååå mycket bättre om jag hade blivit chef ;). Aja, bara att skriva ner sina planer i en bok. En dag ska jag bli chef, vänta och se!


Kommentarer
Stjärnskådaren

Coolt! :) Ja Richard Branson har ju sagt att Virgin Galactic ska försöka sänka priserna vartefter rymdturismen blir mer etablerad, för att låta fler och fler prova på. Om fem år så kanske Bigelow har sitt rymdhotell klart också?

2009-04-06 09:20:02
jonna

Hejsan! vilken rolig blogg!! jag tkr det är jätte kul med astronomi oxå. pluggar du ngt om det nu? ha en bra dag! Kram

2009-04-06 16:34:39
URL: http://jonnaochlivet.blogspot.com
Adam

ESA skulle nog ta fart med dig som chef, kanske till och med gå om NASA :)



Vet inte om du redan har sett det, men tänkte bara tipsa om ett flertal test som ligger ute på ESA's hemsida (Ett axplock ur ett av de test man måste gå igenom i astronauturvalsprocessen) Alltid skoj att testa sig själv, eller hur?



Fick 40/40 på "Perception"! :)



http://webservices.esa.int/eas/sampletest/

2009-04-06 16:56:23
Raghid

du får väl bjuda på en plats då ;-)

2009-04-06 17:17:58
URL: http://raggee.blogg.se/
Assi

Stjärnskådaren: 5 år, hmm. kan vara möjligt :)



Jonna: Tack :) kul att du gillar bloggen och astronomi! Ha det gött!



Adam: hehhe :D. Jag skulle kunna göra ESA så mycket bättre! Coolt, dom har jag aldrig testat. ska göra det senare :D. grymt 40/40!



Raghid: haha, ja vist häng med!


2009-04-06 18:25:26
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: