Keplers första bild.

Hej alla!

Idag är jag busy igen. Ska snart till koran kursen, efter det ska jag övningsköra. Är hemma vi 18 tiden då :).
Så innan jag drar, en länk och en bild. Vi börjar med länken.
Laserbehandlingar a la NASA. Självklart får man perfekt syn om NASA experterna behandlar dig. Dom är bra på allting!
http://www.aftonbladet.se/kampanj/dinaogon/article4856042.ab   Säg mig något dom inte kan?

Ni kanske kommer ihåg Kepler, som ska leta efter jordlika planeter. Nu har den tagit sin första bild!
Den har fotograferat en stjärnhop i Vintergatan, som kallas för NGC 6791. Men Kepler kan fotografera ännu ännu ännu bättre. När den här bilden togs så användes bara 0,2% av teleskopets "synfält", om ni förstår. Så den kan ta mycket bättre bilder!

Kommentarer
Raghid

inte så bra bild, men lilla teleskopet får lycka til med nästa bild :)

2009-04-18 11:39:21
URL: http://raggee.blogg.se/
Assi

heheh, aa precis

2009-04-18 22:14:16
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: