Är jag astronom nu?

Hej alla!

Som ni kommer ihåg då var jag i observatoriet och letade efter kometen. Hittade den så klart, men det var inte ett lätt jobb. Iallafall, Universe today har en bra bild (bättre än den jag pulicerade) som visar vart kometen befinner sig.  Ni får ha det gött! Jag har blivit mattelärare, I think. Hjälper personer med deras matte, och ska hjälpa grannen snart.

Kommer inte kunna uppdatera mer. Har mycket att planera. För imorgon ska jag bli ASTRONOMI "lärare", jippii! Onsdag, torsdag och Fredag ska jag undervisa 9:orna i astronomi :)
Jag måste vakna tidigt och åka in till stan för att hämta min tryckta tröja. Skulle fått den idag, men dom hann inte. Efter astronomi lektionen ska jag till Stadsbiblioteket med Henrik och Dilek. Jag och Henrik ska ha en föreläsning om 1 månad, så vi tycker att det är dags att börja med materialet. Så jag räknar med att vara hemma vid 18 tiden typ.

Åh, den här veckan är helt underbar. Som jag sa tdigare så har jag ordnat så att Christer @ Astrosweden kommer och fixar Meade teleskopet. Så på torsdag kommer jag att få se ett par galaxer och stjärnhopar!!!

På fredag ska jag till Åmål och föreläsa om ISS och min förebild Christer Fuglesang. Kommer att bli hur skoj som hellst!
en härlig vecka med mycket astronomi! Det är så här jag vill ha det!
Ha det så bra and good luck med "The comet hunting" ;)


Jag är på väg dit! P.s. Jag är vän med Malcolm F., som jobbar vid ESA. Han och jag pratar ganska ofta :)! Han ska meddela mig varje gång ESA har något speciellt på gång :). Jag har planer vet ni, mer om dem när jag blir antagen!

Kommentarer
Christian Vestergaard

Assiye !



Var skall du och Henrik S. hålla föredraget någonstans? Klockslag?

Är det om rymdfart eller astronomi?



Christian Vestergaard



2009-04-14 22:55:29
Assi

hejsan!

Observatoriet tror jag, klockslagär inte bestämt än, men tror att det blir 14.00. Yes, rymdfart, liv i andra planeter osv ;D



2009-04-15 16:13:03
Christian Vestergaard

Blir det på Lördag/Söndag Assi?



Christian V.

2009-04-15 19:01:17
Assi

det blir en Lördag :)

2009-04-16 09:49:01
Stjärnskådaren

Bra att börja nätverka redan nu och skaffa kontakter!

2009-04-16 12:12:35
Assi

aa :) Man måste ha kontakter!

2009-04-16 16:23:48
Henrik

Se till att skapa kontakter med professorerna på LTU redan första året. Några av mina kompisar har fått examensarbete vid NASA Ames i Kalifornien, inom astrobiologi.

2009-04-16 22:18:17
Assi

Oh, I will! Skapa kontakter är jag bra på :P.

Ååå, NASA Ames. WOW!

2009-04-17 22:52:03
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: