Viste ni att..

Hej!
Ni ska få lite "viste ni att" fakta , kul va?

1. Viste ni att man använder dieselbilar nära radioobservatorier, eftersom tändstiften i bensindrivna bilar kan åstadkomma radiovågor som stör de som kommer från rymden.
2. Månlandarens dator på Apollo 11 hade bara 11K minne. Idag finns det räknedosor med över 500K minne. Ett tecken på att teknologin har utvecklats ;)
3. En av Merkurius kratrar (Calorisbassängen) är så stor att den lätt skulle kunna rymma Brittiska öarna. Merkusius är trots allt mindre än jorden
4. Hackspettar försenade en uppskjutning av av en rymdfärja år 1995, genom att hacka hål i bränsletankens isolering. Pastugglor skrämmer nu iväg fåglarna.

Och en fin bild för att avsluta det hela. Tyvärr såär jag jättetrött. Har jobbat idag, kanske därför. Tänker titta på tv lite innan jag går och lägger mig. God natt!

Den 13:onde ska jag se dig. LÄNGTAR otroligt mycket!


 


Kommentarer
Anders

Hej!

Såg din artikel i GP idag - kul att se att det finns mer folk som gillar rymden.



Hursomhelst, tänkte tipsa om en utbildning, Spacemaster-programmet. En två-årig Mastersutbilning som låtit mig plugga i länder som Tyskland, England och USA. Roligaste jag gjort i mitt liv! (Tar min examen om en månad)



Kolla in www.spacemaster.se !

2008-09-05 08:58:52
Assi

hejsan!

Det är precis det jag har planerat:D Vd skoj att du tar examen snart. avundsjuk hehe

ha det så bra!

2008-09-05 10:13:11
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: