Grattis!

Hejjsan!

Idag är det Bayram, eller Eid, och jag ska till släktingar och fira. Så grattis till alla muslimer ^^!
Föresten, såg ni dokumentären om solen? Den var väldigt bra, men synd att jag missade halva. Började 11.30 och slutade 12. Men det jag såg var bra. Viste inte ens att ljusets hastighet är 1 mm / s, om man jämför med 30000000m/s. Tror att dom sa 1mm/s. Detta beror på att det är så tätt i solen. Och att det tar ungefär 200 år för ljuset att från kärnan nå ytan! Eller var det 2000 år. Men vad det nu än är så är det ju häftigt. Om man jämför med att det tar 8 minuter för solljuset att nå jorden. Aja, hoppas att dom visar en repris snart :).
Nu måste jag stänga av datorn. Vi ska gå om några minuter. Kramar!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: