En lärorik dag :)

Hejj!

Idag besökte jag SAAB Space, som jag sa tidigare :). Vilken upplevelse det var, att se så många astronomi intresserade "doing their thing" som man säger på engelska. Jan Persson visade runt, och man märkte att han kunde väldigt mycket om astronomi och teknologi. Fanns jättemycket intressant att se där, allt var så avancerat. Datorer, sladdar och burkar överallt, men i ordning och reda då. Väldigt kul att deras burkar har varit med på flera rymdfärder.Dom har t.om. delar som är på Titans yta! Jan's kontor var jättefin. Alla modeller, diplomer, bilder och inte tala om mission patches som han hade. Ett kontor som jag verkligen skulle vilja ha någon gång. Vi två är ganska lika. Hans intresse väcktes när han var 10 år gammal, då byggde han, och sen lekte med raket modeller. Till skillnad från mig som lekte med mitt teleskop. Sen dess har han alltid gillat rymden och astronomi. Han sa att han brukade rita NASA loggan när han var yngre,precis som mig. Han hade t.o.m. en "sattelit-slips", och hade klistrat en NASA logga på sin pärm. Jag vet inte hur många gånger jag har ritat NASAS och ESA's logga i mina kollegie block. Går inte att räkna.
Som sagt, jätteintressant och roligt att besöka SAAB Space. Fick tyvärr inte ta bilder på alla kontorer, labbsalar osv. Självklart förstod jag det. Men fick däremot ta bilder på några modeller vid entrén.
TACK Jan för en trevlig dag, och tack för Ariane 5 knappnålen och alla papper jag fick. Dom ska jag spara :D

Dagens bilder:
   

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: