VAD ÄR ODDSEN?!

Heej!
Kan inte sova, för får jag inte min dagliga dos av Scrubs så går det inte ;). Jag blev lite sugen på att titta på Simpsons, och gissa vad. Jag hittade en hemsida med alla avsnitt, uppdelade i 20 sidor ungefär. Så jag blundade och bara klickade på en sida, och sen på ett avsnitt. Tro det eller ej, men det var avsnittet då Lisa Simpson bestämde sig för att bli till en astronom. Hon köper ett teleskop, och tittar på planeter. Men ljusföroreningen hindrar henne och hon bestämmer sig för att göra något åt saken. Och när det är gjort så kan Springfieldbona se ett meteorregn. VAD är oddsen för att jag väljer något med astronomi?! Tell me! Av ALLA avsnitt så klickade jag på denna. Och jag blundade som sagt! Skumt :P.

Enjoying the meteor shower.

Kommentarer
Christofer

Vilket flax! :-)



Nu vet jag inte hur många avsnitt det var per sida, men var det bara ett per sida så är sannorlikheten att du skulle träffa "helt rätt" en på tjugo - dvs 5%.

Var det säg 13 avsnitt per sida så blir sannorlikheten en 260-del, eller c:a 0,4%.

Har för övrigt ingen aning om hur många simpsonavsnitt som gjorts så det är bara en hypotetisk gissning... ;-)

2008-11-22 10:22:40
URL: http://www.gakforumet.tk
Assi

Det finns 424 avsnitt på hemsidan. Så oddsen är 0.2 % att jag väljr just det avsnittet. och 5 % att jag väljer rätt sida ;) vilket är liiite :P



hihih, roligt att du räknade ut det ;)

2008-11-22 14:26:52
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: